فهرست www.MigrantHelp.com www.MigrantHelp.com
فروم مايگرنت هلپ
 
 پرسشهاي متداولپرسشهاي متداول   جستجوجستجو      گروههاي کاربرانگروههاي کاربران   درباره مادرباره ما   RSSRSS   ثبت نامثبت نام 
 مشخصات فرديمشخصات فردي   پيامهاي خصوصيپيامهاي خصوصي   ورودورود 
  

AliB در Perth
رفتن به صفحه 1, 2, 3 ... 37, 38, 39  بعدي
 

ارسال تاپيک جديد   پاسخ دادن به اين تاپيک

   فهرست www.MigrantHelp.com -> اسكان و سكونت

مشاهده تاپيک قبلي :: مشاهده تاپيک بعدي  
نويسنده پيام
AliB



عضو شده در: 15 مرداد 1388
پست: 492

تشکر: 5
تشکر شده 94 دفعه در 54 پست


پستتاريخ: 1 آذر 1390 - 15:08    عنوان: AliB در Perth پاسخگويي به اين تاپيک بهمراه نقل قول

سلام به همه دوستان فروم

بعد از گذشت سه ماه از ورودمون به پرث می خوام تجربیاتمون رو براتون بگم.

راستش می خواستم هر مطلب رو تو قسمت مرتبط بذارم بعد احساس کردم شاید اینطوری پیوستگی مطالب از بین بره مخصوصاً که تاپیک در مورد پرث کم داریم بنابراین تصمیم گرفتم یه تاپیک جدید باز کنم به هر حال قصدم ادای دین به این فروم بوده و امیدارم بتونم برای دوستان مفید باشم.

نکته ای که سعی خواهم کرد در نوشتم بگنجونم اینه که تلاش خواهم کرد نکات ریزی رو که باهاشون برخورد داشتیم براتون بگم تا شما در بدو ورودتون کمتر گیجی ویجی بخورید و اگر خواستید خونه اجاره کنید صحبت از Option Fee شد بدونید یعنی چه! نکته های کنکوری!
درصد بالایی از تجربیات ذکر شده قابل تعمیم به همه جای استرالیاست و قسمتهایی هم هست که فقط به درد دوستانی میخوره که مقصدشون پرث هست. در این نوشته سعی شده از زمان فریت بار تا پیدا کردن کار پوشش داده بشه و البته با افزایش تجربیاتمون سعی می کنم این تاپیک رو به روز کنم و دوستان هم میتونند اگر در مورد مطالبی که نوشته میشه سوالی دارند همینجا مطرح کنند.

دوستانی که دوست دارند مراحل دریافت ویزای ما رو بدونند اینجا رو ببینند:
http://www.migranthelp.com/phpbbfa/viewtopic.php?p=119163#119163

ما حدود ده روز زودتر از پروازمون رفتیم بارامونو فریت کردیم اینا اطلاعاتی است که ممکنه بدرد دوستان بخوره:
طبق هماهنگی قبلی وانت گرفتیم بارا رو بردیم فردوگاه امام قسمت فریت ایران ایر (اگه از سمت جاده قم وارید شید خیلی مونده به ترمینال مسافری سمت راست خروجی داره نوشته ترمینال بار) این قسمت رو میشد با آقای ریکی انجام داد ولی ما ترجیح دادیم خودمون وانت بگیریم
اونجا تمام مراحل با کمک آقای ریکی اسحاق انجام شد. یعنی ما فقط منتظر میشدیم و ایشون به قسمتهای مختلف مراجعه می کردند و ما فقط جاهایی که لازم بود ایشون رو همراهی می کردیم. فقط یادتون باشه اصل پاسپورت و بلیط و دو سری کپی ازشون همراهتون باشه.
ما 8 کارتن مانیتوری و 3 کارتن بزرگتر داشتیم جمعاً به وزن 290 کیلو که با امارات به مقصد پرث ارسال شد. با کمک آقای ریکی دو تا پلت کردیمشون. بسته بندی خیلی تمیز و خوب انجام شد (تسمه کشی، سلفون، برچسب و ...)
ساعت 8.5 اونجا بودیم (تو ماه رمضان ساعت 9 کارشون رو شروع می کنند) و تا ساعت 11.5 کارامون طول کشید
کارتنها رو شماره زده بودیم و یه لیست از وسایلی که تو هر کارتن بود به تفکیک و به فارسی تهیه کرده بودیم
یه بار ارزیاب و یه بار حراست اومدن سراغ کارتنها و ارزیاب یکی از کارتنها رو باز کرد و محتویاتش رو با لیستمون چک کرد. بعد که دید مطابقت داره بقیه رو باز نکرد. حراست هم فقط یکی از کارتن ها رو x-ray کرد و اونم با دیدن مطابقت بقیه رو باز نکرد
طبق بارنامه جمع کل هزینه ارسال شد 1022.63 دلار آمریکا که به نرخ 10537 ريال جمعاً شد 10775452 ريال با هزینه پلت بندی و انجام تشریفات گمرکی و دستمزد آقای ریکی کلاً شد 1250000 تومان که 50 هزار تومانش هزینه وانت بود (البته ما با توجه به اینکه از آقای ریکی خیلی راضی بودیم یکم خومون مبلغ رو روند کردیم )
با توجه به اینکه پرواز ما حدود 10 روز دیگه بود از آقای ریکی خواستیم که ارسال بار ما رو تا جائیکه می تونه عقب بندازه ولی به نظر میاد به دلیل بروز یه سوتفاهم بین آقای ریکی و همکارانشون فردای اون روز که ما بارها رو تحویل دادیم بار ما به سمت پرث ارسال شد و یک هفته قبل از ورود ما به پرث رسید. شماره تماس آقای ریکی 09125500257

ما شماره تماس یکی از دوستانمون در پرث و شماره تماس خودمون در ایران رو در فرمهای فریت ذکر کرده بودیم که بعد از رسیدن بارها اونها هم با دوستمون تماس گرفته بودند و ضمن دادن آدرس و شماره ریفرنس و توضیحات لازم گفته بودند که بایید بارها رو تحویل بگیرید. دوست ما هم که مدرکی در دستش نبود گفته بود بارها رو نگه دارید تا خود این دوستان بیان. وقتی ما رسیدیم پرث شنبه بود و جمعه ی قبلش بارها رسیده بود. بنابراین من دوشنبه با شماره ای که داده بودند تماس گرفتم و گفتم تا کی بارامون پیشتون باشه پولی نباید بدیم و اونا گفتند تا چهارشنبه (این یعنی اینکه ظاهراً اگر باراتون حدود 10 تا 12 روز تو فرودگاه بمونه هزینه ای براتون نداره).

روز سه شنبه با یکی از دوستانم رفتم فرودگاه (همون آدرسی که داده بودند یه آدرسی تو فرودگاه پرث تو خیابون Sugarbird Lady Road) اینجا رو ببیند:
http://maps.google.com/maps?q=Sugarbird+Lady+Road,+Perth+Airport,+Western+Australia,+Australia&hl=en&t=m&z=16&vpsrc=0

پس از انجام مراحل اداری تو فاصله ای که منتظر بودم تا بازرس قرنطینه بیاد بارامون رو بازرسی کنه رفتم ترمینال مسافری دیدم یه آژانس AVIS اونجا هست اینجا رو ببیند:
http://www.avis.com.au/car-rental/location/details.ac?LOCATIONCODE=PER

بعد تونستم یه وانت میتسوبیشی که اینجا بهش میگن یوت (Ute) مدل Triton با Debit Card ام که روز قبلش از بانک گرفته بودم و نشون دادن گواهی نامه ام و ترجمه ی رسمیش اجاره کنم برای 24 ساعت به مبلغ 80 دلار تقریباً. بعد هم سوارش شدم رفتم کارگو و وقتی بازرس اومد بازرسی شو انجام داد خودشون با لیفت تراک بارامونو که دو تا پالت بود گذاشتند تو وانت و منم آوردموشون خونه.
اگه باراتون زیاده با خودتون طناب ببرید که بتونید باراتون رو روی وانت ببندید.
اگه GPS ندارید می تونید از جایی که ماشین کرایه می کنید GPS هم کرایه کنید معمولاً روزی 5 دلار هزینه شه. ولی کلاً توصیه می کنم خرید GPS رو جزو اولین کاراتون قرار بدید تا بتونید به آدرسهایی که می بینید با زحمت کمتری برسید.

من خودم از Dicksmith خریدم ولی از جاهای دیگه هم میشه خرید:
http://dicksmith.com.au/car-gps

خرید بلیط و پرواز به پرث:
دو ماه مونده به سفرمون رفتم سازمان بین المللی مهاجرت http://www.iom.int/jahia/Jahia/iran برای 19 آگست به مقصد پرث برای دو نفر بزرگ سال و دو نفر زیر 12 سال بلیط امارات تهیه کردم
440 دلار به عنوان پیش پرداخت بردم بانک ملی شعبه اسکان واریز کردم (نفری 110 دلار) تو خود اسکان صرافی هست اگر خواستید دلار تهیه کنید فیش رو بردم دوباره اونجا تحویل دادم گفتند چهار پنج روز دیگه تماس بگیر اگر بلیطها صادر شده بود مابقی پول رو واریز کن و بیا بلیطها رو بگیر قیمت بلیطها (یک طرفه با 40 کیلو بار مجاز) برای بزرگ سال 930 دلار برای زیر 12 سال 735 دلار اون روز حساب کردم از قیمت آژانس گرونتر در می اومد ولی با توجه به اینکه من از قبل یه مقدار دلار داشتم و بار مجازش بیشتر بود ترجیح دادم از این سازمان بلیطها رو تهیه کنم چند روز بعد زنگ زدم گفت بلیطها صادر شده و تا حدود یک هفته قبل از پرواز وقت داری بقیه پول رو واریز کنی منم چند وقت بعد رفتم مابقی پول رو ریختم به همون حسابشون تو بانک ملی اسکان و رسید رو بردم براشون. نکته ای که هست اینکه زمانیکه داشتم تو سازمان مهاجرت صندلی هامون رو رزرو می کردم دلم میخواست تا میتونم صندلی های جلوتر رو انتخاب کنم. پرواز های ما هر دوش با بوئینگ 777 بود و چینش صندلی های این تایپ به صورت 3-4-3 هست. ما چون 4 نفر بودیم از صندلی های ردیف وسط گرفتیم. تا ردیف 24 که میشد یه ردیف پشت ردیفی که جلوش دیواره! صندلی های وسط پر بود (یعنی چهارتاش با هم خالی نبود). من دلم می خواست صندلی های ردیف 23 رو بگیرم. بعداً تو پرواز دیدیم چه شانسی آوردیم که نشد ردیف 23 رو بگیریم چون دسته صندلی های اون ردیف بالا نمی رفت و بچه ها نمی تونستند راحت روشون بخوابند.

روز قبل از سفر زنگ زدیم سیر و سفر فرودگاه امام و یه ون رزروکردیم برای روز بعدش چون ما 8 تا چمدون بزرگ و دوتا کوچک برای توی کابین و سه تا کوله ی لپ تاپ داشتیم و این ها توی هیچ ماشینی جا نمیشد .
چهار ساعت قبل از پرواز ماشین آمد و ما به اتفاق خانواده هامون رفتیم فرودگاه و سه ساعت قبل از پرواز اونجا بودیم. بچه ها رو سپردیم دست خانواده و خودمون برای تحویل بار رفتیم تو، همین طور که میدونید همه توی خونه چمدون هاشونو وزن میکنن و ما هم این کار رو با یه ترازوی دیجیتال انجام داده بودیم و هر چمدون حدود بیست کیلو شده بود (ما نفری 40 کیلو اجازه بار داشتیم چون بلیط هامون مال سازمان مهاجرت بود) به گمون خودمون اضافه بار نداشتیم اما وقتی آخرین چمدون رو تحویل دادیم دیدم حدود 15 کیلو اضافه بار داریم !!!! گفتند باید برای هر کیلو 50 دلار پرداخت کنید و ما هم ترجیح دادیم بارمون رو کم کنیم ، 5 کیلو شو تخفیف دادند و قرار شد 10 کیلو شو خالی کنیم اما از بخت بد تمام چمدون ها رفته بود و فقط آخریش مونده بود که لباس های خودم توش بود!!! بنابراین یادتون باشه که گرچه چمدون هاتونو وزن کردید اما تو فرودگاه سر هر ردیف Check-in یه ترازو برای همین کار هست و اول اون جا چمدون ها رو وزن کنید ، دوم این که اون چمدونی رو آخر تحویل بدید که لوازمی توش باشه که کمتر واجبند......

ضمناً تو همون هاگیر واگیر که ما داشتیم چمدون رو خالی می کردیم شنیدم دارن منو پیج می کنند. اول فکر کردم یکی از دوستان اومده بدرقه نتونسته ما رو پیدا کنه رفته دم اطلاعات منو پیج کرده بعد متوجه شدم یه نفر از سازمان بین المللی مهاجرت اومده فرودگاه ببینه ما مشکلی نداشته باشیم! بعد از جواب دادن به یه سری سوال یه فرم رو داد امضا کردیم بعد ازمون پرسید شما ساک IMO رو گرفتین؟ ما گفتیم نه منه؟! گفت مگه رفتین بلیط بگیرین ساک IMO رو بهتون ندادند؟ ما هم گفتیم همون نه منه!!! گفت خیلی تعجب می کنم چرا به شما ندادند اگر اونو داشتید میتونستید وارد مناطق ترانزیت بشین و از این حرفها که ما خلاصه نفهمیدیم چی چی گفت آخرشم. ولی شما اگر رفتید از سازمان بین المللی مهاجرت (IMO) بلیط بگیرید ازشون در مورد این ساکه سوال کنید. ضمناً آقاهه گفت اگر تو فرودگاه دبی یا پرث مشکلی داشتید ازشون بخواید مامور IMO رو براتون پیج کنند اونا اگر کمکی از دستشون بربیاد براتون انجام می دن.

خلاصه بعد از تحویل بار برگشتیم تا هم خداحافظی هامون رو بکنیم هم بچه ها رو تحویل بگیریم ، 45 دقیقه قبل از پرواز دیگه خداحافظی هامون رو کردیم، چون کمی نگران میزان ارز همراهمون بودیم (به در و دیوار زده بودند هر مسافر، مجاز به خارج کردن 5000 دلاره و ما بیشتر از نفری 5000 دلار داشتیم و اون ها رو توی چمدون های همراهمون جا سازی کرده بودیم) زود تر رفتیم تو که اگه مشکلی پیش اومد زمان داشته باشیم . اما هیچ مشکلی نبود و رد شدیم .

پرواز ما امارات بود که رفتیم تا دبی اونجا حدود 2.5 ساعت توقف داشتیم که برای مای بچه دار خوب بود کمی راه رفتیم و از آخرین دست شویی های آب دار نهایت استفاده رو کردیم، بعدش هم 11 ساعت پرواز تا پرث...بچه ها توی پرواز دوم بیشترش رو خوابیدند.
اواخر پرواز کارت هایی رو که باید توش بگیم چیا همراهمون داریم رو آوردند و ما میزان پول و مواد خوراکی همراهمون و ادوات چوبی رو پر کردیم.

بالاخره هواپیما حدود ساعت 5/5 بعد از ظهر نشست و ما خسته با بچه ها پیاده شدیم، تو فرودگاه بعد از پاسپورت چک خانومه داد زد Immigration بعد یه خانم دیگه اومد وسوال هایی در مورد مهاجرتمون ازمون پرسید و ما رو راهنمایی کرد به قسمت تحویل بار. یه فرم هم بهمون داد که پر کنیم. بعد که چمدونها رو تحویل گرفتیم با فرمه رفتیم اون قسمتی که چمدونها رو چک می کنند.

درمورد خوراکی باید بگم که ما فقط زعفرون داشتیم و یه بسته پسته ی شور تواضع و سه کیلو سبزی خشک (قورمه سبزی)، اما برای تو راه کمی آجیل مغز شده ی باز هم داشتیم، به ما گفتن خوراکی ها رو در بیاریم، خانم بنده هم هر کدوم رو یه جایی چپونده بود که هی در میاورد و میگفت یکی دیگه هم باید تو اون چمدون باشه خلاصه این که مواد خوراکی رو یه جا بذارین که مثل ما با اون همه خستگی گرفتار نشید، بعدش یکی اومد مواد خوراکی رو چک کرد و حتی به اون آجیل باز هم گیر نداد و گفت برید به سلامت ضمناً بقیه چمدونها رو هم گفت بذارید رو X-Ray که مطمئن شه همه مواد غذایی رو نشون دادیم........

یکی از دوستان آمده بود فرودگاه دنبالمون. ما همون جا یه موبایل Prepaid ازVodafone گرفتیم و به خانواده ها خبر دادیم که رسیدیم البته با موبایل دوستمون زنگ زدیم چون مال خودمون همون موقع فعال نمیشد و چند ساعت بعد فعال شد.

یه تاکسی استیشن گرفتیم از فرودگاه که چمدون ها رو توش بذاریم برای حدود 22 کیلومتر40 دلار ازمون گرفت و ما رفتیم خونه ی یکی دیگه از دوستان به این امید که سریع یه خونه موقت پیدا کنیم..........

ما حدود دو هفته قبل از اومدنمون دوتا حساب در بانک Commonwealth باز کرده بودیم که در اولین روز کاری به اتفاق خانم رفتیم حسابها رو فعال کردیم و پول ها رو به حساب ها واریز کردیم. کارت هامون هم آماده بود که اون ها رو هم تحویل گرفتیم. همه چیز عالی بود غیر از لهجه ی کسی که تو بانک باهاش صحبت میکردیم. شوکه شده بودیم! گرچه که بعداً دیدیم اون از همه بد تر بوده و لهجه ها اون قدر که میگن بد نیست و قابل فهمه. ضمناً ما چند هزار دلار آمریکا هم داشتیم. قبلاً متوجه شده بودم که نرخ تبدیل بانک NAB بهتره ولی بعد از فعال کردن حسابهامون به Cashier که همون صندوقدار خودمونه گفتم قضیه اینه من دارم میرم این دلارها رو تو بانک NAB تبدیل کنم مگر اینکه شما بتونید حداقل با همون نرخ برام تبدیلش کنید. اتفاقاً دیدم زنگ زد به یه نفر و بعد از کمی صحبت نرخی بهم پبشنهاد داد که حتی از NAB هم بهتر بود. ما هم خوشحال و خندان همونجا دلارهای آمریکامون هم به دلار استرالیا تبدیل کردیم و به حسابامون ریختیم. بنابراین یادتون باشه با توجه به رقابت بالا معمولاً می تونید از این کارا کنید.

سه شنبه ش که رفتیم بارها رو از فرودگاه تحویل گرفتیم و روز بعدش هم رفتیم یه شعبه ی Vodafone و دوتا موبایل Postpaid گرفتیم یه Cap 49 دلاری با یه گوشی iphone 4 که بابتش ماهی 13 دلار (علاوه بر 49 دلار) برای دو سال باید بدیم و یه Cap 29 دلاری با یه گوشی HTC Salsa که گوشیش مجانی شد! برای خانم. من چون سر کار نمیرفتم و Credit Card نداشتم نمیتونستم موبایل Postpaid بخرم کارتی که بانک در بدو ورود میده Debit کارت هست و تا شما کار نداشته باشید به شما Card Credit نمیدن. اما اون خانمی که اون جا بود و از قضا مادرش هم ایرانی بود کمکمون کرد و گفت هر دو شماره رو به نام خانمت بگیر و بزن خانه دار اما شماره حساب خودتو برای برداشت بده و در ضمن همون جا موجودی حسابم رو هم چک کرد (Internet-Banking)، برای آدرس هم از آدرس دوستمون (طبق روال روزهای گذشته) استفاده کردیم. این هم حل شد.

برای دریافت کاتهای مدیکر هم، خودم و خانمم رفتیم چون بچه ها زیر 14 سال بودند نیازی نبود باشن، وقتی نوبتمون شد یه فرم دادن که اطلاعات هممون رو توش پر کردیم دو تا برگه ی کوچیک که مشخصاتمون و شماره های مدیکرمون روش پرینت شده بود دادن دستمون که تا کارتهامون میاد در صورت لزوم ازشون استفاده کنیم چند وقت بعد هم کارت ها به آدرس دوستمون که داده بودیم ارسال شد.

اما مشکل خونه همچنان باقی بود، خونه های موقت که با قیمت شبی تا 100 دلار می شد کرایه کرد همه پر بودند و خونه هایی رو هم که میدیدم خوبه application میدادیم اما با این که مدارکمون کامل بود و از بانک هم نامه داشتیم که میزان موجودیمون رو نشون میداد رد میشد .( گذرنامه، گواهی موجودی حسابهای بانکیمون، کارت مدیکر، اسس مدرک، نامه ی اسپانسرشیپ ایالتی)
با بچه ها از صبح از خونه ی دوستمون میزدیم بیرون که کمتر مزاحمشون باشیم و شب بر میگشتیم و مدام خونه میدیدم .

ما تا خرید ماشین برای یک هفته یه ماشین کرایه کردیم که راحت تر بتونیم بریم همه ی خونه هایی رو که تو سایت پیدا میکنیم ببینیم چون این جا مسافت ها طولانیه و حتما نیاز به ماشین دارید. برای کرایه ماشین بهتره از قبل رزرو کنید. من نکرده بودم اول رفتم اینجا:
http://www.bayswatercarrental.com.au
گفت ماشین نداریم باید از قبل رزرو می کردی. منم اومدم بیرون دیدم روبروش یه جا دیگه هست ماشین کرایه میده. رفتم فقط یه نیسان میکرا داشت که دنده ای بود. منم با ارائه پاسپورت و ترجمه ی گواهینامه و دبیت کارتم تونستم برای یک هفته کرایش کنم. فکر کنم یه چیزی حدود 37 دلار در روز شد. یه 500 دلار هم ودیعه برداشت که یه هفته بعد از تحویل ماشین به حسابم برگشت. ماشینی که من گرفتم باید داخل شهر ازش استفاده می کردم و به طور متوسط روزی 100 کیلومتر میتونستم ازش استفاده کنم (جمعاً 700 کیلومتر). اگر بیشتر میشد باید پولشو میدادم (کیلومتری 30 سنت). ضمناً زمان تحویل، بنزین رو چک میکنند و شما موظف هستید در زمان برگردوندن ماشین با همونقدر بنزین ماشین رو تحویل بدید.
اینجا بود: http://ariescarrental.com.au

تو این مدت کمی هم گشتیم ، پرث از اونی که فکر میکردیم زیبا تر و آروم تره و با کسانی که برخورد داشتیم همگی خون گرم و مهربون بودند.

توهمون دوران هم یه ماشین خوب پیدا کردیم و خریدیمش، من تو سایت ها دنبال ماشین با بودجه ی 10000 دلار با کار کرد پایین میگشتم یه تویوتا کمری 2004 دیدم که 28000 تا کار کرده بود و 13000 تا قیمتش بود، ما هم رفتیم نمایندگی تویوتا که ماشین رو گذاشته بود اون رو با 10500 خریدیم (چونه زدیم!)، برای بیمه هم اون رو قسط بندی کردن و چون ماشین خیلی کم کارکرده بود اون رو گارانتی کارخونه هم کردن که اون هم قسط بندی شد. نکته ای که هست اینه که شما اگر کار داشته باشید راحت همه چیز رو میتونید فایننس کنید. یعنی مثلاً خود تویوتا بهتون وام میده میگه از دم قسط ماهی فلان قدر بدید که به خاطر پرداخت قسطی یه درصدی رو میکشن روی قیمت خرید نقدی.
برای خرید ماشین می تونید از اینجا استفاده کنید:
http://www.carsales.com.au

بعد از 10 روز یه خونه ی موقت پیدا کردیم و رفتیم توش که خوب بود (شبی 96 دلار) اینجا بود:
http://www.selectstays.com.au/the-greens-40
همه پول رو هم جلو جلو ازمون گرفتند.
دو سه روز بعدش هم خونه بهمون دادن!!!!

ما با حدود 450 الی 500 دلار در هفته دنبال خونه بودیم ولی این خونه ای رو که الآن توشیم 400 دلار در هفته گرفتیم ، سه خوابس با حیاط بزرگ و عالی و استخر برای بچه ها توی محله ای به نام Bibra Lake

ما که خوش حال از گرفتن خونه بودیم سریع رفتیم از Harvey Norman (www.harveynorman.com.au) وسایل برقی رو گرفتیم دوتا هم رادیاتور برقی خریدیم برای اتاق بچه ها، باقی وسایل رو هم از IKEA (www.ikea.com/aa/en/store/perth) خریدیم، فرش هم از ایران آورده بودیم..... دیگه خونه شکل خونه شد .

ما به تمام جاهایی که تا اون موقع آدرس دوستمون رو داده بودیم آدرس جدید رو اطلاع دادیم یا با تلفن یا از توی سایت هاشون.

روال خونه گرفتن اینطوریه که شما از طریق سایتهای Real Estate که معروفترینشون http://www.realestate.com.au هست با مشخصات مورد نظرتون سرچ می کنید بعد باید ببینید روز بازرسی خونه (Inspection) کی هست چون اینجا تا شما به صورت حضوری برای دیدن خونه که معمولاً زمانش بین 10 تا 20 دقیقه هست نرید بهتون اونو اجاره نمیدن. شما میرید خونه رو می بینید بعد اگر از خونه خوشتون اومده بود میرید application شو از کسی که از طرف agent اومده اونجا می گیرید. بعد که application رو پر کردید با مدارک و در اکثر مواقع با پول یه هفته کرایه خونه که بهش می گن option fee می دید به real estate agent جواب هم معمولاً بین 2 تا 3 روز کاری مشخص می شه که اگر صاحبخونه و agent از شما خوششون بیاد باهاتون تماس می گیرن و می گن پاشو بیا برای قرارداد. اگرم قسمتتون نباشه که به همون حسابی که تو application معرفی کردید option fee رو بر می گردونند.

دو تا نکته کنکوری 1. روزی که میرید application رو تحویل بدید پول نقد همراهتون باشه برای option fee
2. اگر واقعاً از خونه ای خوشتون نیومده براش application پر نکنید چون اگر بهتون بگن بیاین برای قرارداد و شما یه جای بهتر رو تو اون دو سه روز پیدا کرده باشید و بگید دیگه اون خونه رو نمیخواید پول option fee تون رو بر می دارن برای خودشون.

حالا چند تا نکته در مورد دنبال خونه گشتن:
1. شما به طور کلی دو منطقه برای انتخاب دارین یا بالای رودخونه یا پائینش و بهتره که یه ایده ای از محله هایی که میخواید توشون دنبال خونه بگردین داشته باشین تا بتونید هدفمند دنبال خونه بگردید.
2. ما خودمون چون بیشتر دوستانمون سمت جنوب رودخونه بودند این منطقه رو برای گشتن انتخاب کردیم. البته الآن هم که مناطق داخل شهر و شمالش رو دیدیم خیلی هم از این مسئله ناراحت نیستیم! یه جورایی فکر کنم مناطق جنوبی باحالترند!
3. مناطقی که ما توشون دنبال خونه می گشتیم بیشتر اینا بودند: south perth – como – applecross – mount pleasant – booragoon – rossmoyne – willetton – riverton – bull creek – bateman – Winthrop – leeming – bibra lake که درنهایت تو bibra lake خونه گرفتیم.
4. مشکل اصلی تو گشتن دنبال خونه اینه که مثلاً اگر شما از یه خونه خوشتون بیاد و براش application پر کنید باید براش option fee بدید. این باعث میشه تا وقتی جواب اون application روشن بشه شما اگر جای دیگه ای ببینید نمیدونید باید برای اون هم application پر کنید و دوباره option fee بدید یا نه. چون اگر هر دوتا یا چندتا application تون موفق باشه شما مجبور خواهید بود اولی رو انتخاب کنید و از خیر بقیه option fee ها بگذرید. خلاصه یکم قضیه ریسکی و شانسیه مگه اینکه قبل از مشخص شدن جواب با agent تماس بگیرید و قضیه رو کنسل کنید. ما که عجله داشتیم برای همه ی اونایی که خوشمون میومد application پر می کردیم و خدا رو شکر مشکلی هم پیش نیومد.
5. وقتی شما سابقه ی اجاره کردن خونه ندارید یکم سخته صاحبخونه و agent بهتون اعتماد کنند. برای ما قضیه سختتر هم بود چون من شاغل هم نشده بودم. به خاطر همین بعد از رد شدن چند تا از application هامون تو آخری نوشتم ما حاضریم قرارداد 6 ماهه ببندیم و همه ی 6 ماه اجاره رو هم جلو جلو بدیم. اگر بعد از شش ماه هر دو راضی بودیم تمدید می کنیم اگر نه هم که هیچی. خوشبختانه ظاهراً این نوشته کارگر و افتاد و ما بعد از حدود دو هفته و نیم تونستیم خونه مونو اجاره کنیم. البته خوشبختانه ازمون همه ی اجاره رو هم اولش نگرفت!
6. agent های مختلفی اینجا کار میکنند. چیزی که من فهمیدم اینه که معمولاً با agent های کوچیک بهتر میشه خونه گیر آورد برای اولش یعنی یه جورایی میشه باهاشون ارتباط نزدیکتر و دوستانه تری برقرار کرد. ما که از Agent های بزرگ مثل LJ Hooker و Action و Professional خیری ندیدیم. البته اینم بگم که Agent خوب خودش نعمتیه چون در تمام مدت اجاره باهاش سر و کار دارین. مثلاً هر چند وقت یه بار میاد خونتونو بازدید میکنه چیزیو خراب نکرده باشین یا دیوارها رو کثیف نکرده باشید یا مثلاً چمنها رو کوتاه کرده باشین و از این حرفها.
7. اگر زیاد حال و حوصله باغبونی ندارید بهتر طرف خونه هایی که دارای فضای سبز زیادی هستند نرید چون کار باغبونی (چمن زنی – هرس کردن – سم پاشی و ...) به عهده خود شما خواهد بود. اگر خونه استخر داشته باشه که دیگه رسیدگی به اونم به کاراتون اضافه میشه. ما که هم استخر داریم هم باغ و باغچه بزرگ فقط نمیدونم هزینه برقمون که تا حالا نیومده قرار چقدر بشه چون پمپ تصفیه آب استخر روزی 8 ساعت داره کار می کنه!
8. سعی کنید خونه ای رو انتخاب کنید که از لحاظ سیستمهای گرمایش و سرمایش اقتصادی باشه. ما هنوز خودمون خیلی تجربه زیادی در این مورد نداریم. ضمناً نزدیکی به ایستگاه قطار و دوری از اتوبان از مزایای مهمه.
9. ما وقتی وارد خونه شدیم خونه برق و گازش وصل بود ولی ظاهراً بعضی از خونه ها هست که برق و گازشون در زمان تخلیه قطع شده و شما باید با شرکت برق و گاز برای وصل شدندشون تماس بگیرید. ما بهاشون تماس گرفتیم که بگیم برایمون حساب جدید بسازن و بدونند که ما از فلان تاریخ وارد این خونه شدیم.
10. برای اولین خونه خیلی خودتون رو اذیت نکنید. به نظر من بهتره اول یه جا رو اجاره کنید بعد ایشالا برای خونه بعدی هم دید بهتری خواهید داشت هم انتخابهای بیشتری. 6 ماهه اجاره کردن ظاهراً یه حسن داره یه بدی. حسنش اینه که بعد از شش ماه اگر با خونه مشکل داشتید می تونید قرارداد رو تمدید نکنید و عیبش اینه که ممکنه بعد از شش ماه برای قرارداد جدید اجاره کمی بالاتر بره.

برای Tax File Number هم از سایتش اقدام کردیم و وقتی اومد دم خونه شماره ی مالیاتی رو به بانک اطلاع دادیم.
http://www.ato.gov.au/youth/content.aspx?doc=/content/4716.htm&mnu=42525&mfp=001

اینو بگم که این جا سرد تر از اون چیزیه که دماش میگه!!!! من و خانمم هم یه چند روزی شبا لرزیدیم تا به این فکر افتادیم که یه پتو برقی بخریم همه ی سایت ها رو گشتیم چون آخر فصل بود خیلی ها تموم کرده بودن و اون هایی که داشت گرون بود آخر سر از Target (www.target.com) یه پتو برقی خریدیم حدود 60 دلار و گرم شدیم.

دخترم رو بردیم مدرسه ثبت نام کردیم برخورد مسوولان مدرسه بسیار خوب بود از ما برای ثبت نام دخترم ترجمه ی کارت واکسنش (ما برده بودیم تایید انستیتو پاستور رو برای ترجمش گرفته بودیم)، ترجمه ی شناسنامه ،گذرنامه و ویزا رو گرفت بعدش هم رفتیم لباس مدرسشو خریدیم از همون مدرسه و چون اواخر ترم سه ی مدرسه بود یه لیست دادن که بریم براش وسایل مدرسشو بخریم اگه اول سال بود میشد از خودشون خرید در آخر هم همه جای مدرسه رو نشونمون دادن و قرار شد از همون موقع درسش رو شروع کنه. پسرم رو هم کیندی (مهد کودک) برای سال جدید ثبت نام کردیم برای اون هم همون مدارک رو گرفتن یکی دوهفته بعدش هم یه نامه اومد دم خونه که برنامه ی کیندی رو توضیح میدادو لیست لوازمی بود که باید خریداری میشد. پسر ما 3/5 سالشه و اینجا از 4 سالگی بچه ها می تونند برند کیندی (هزینه سالی 60 دلاره) فقط به صورت یه هفته درمیون یه هفته 3 روز و یه هفته 2 روز بچه ها میرن کیندی.

نکته ای که هست اینه که دختر من 10 سالشه و اینجا کاری ندارند که بچه تو مملکته خودش تو چه پایه ای درس می خونده مهم اینه که چند سالشه. به خاطر همین با اینکه دختر من تو ایران کلاس سوم رو تموم کرده بود (البته نیمه دومی بود) اینجا تقریباً از ترم آخر سال چهارم شروع کرد. بعد از چند وقت باهامون تماس گرفتند گفتند با اینکه دخترتون زبانش بد نیست و تقریباً همه چیزو میفهمه ولی برای اینکه بتونه مثل بقیه ی بچه ها تو کلاس مسائل ریاضی و علوم رو خوب بفهمه بهتره بره مدرسه ای که مرکز Intensive English Center (IEC) داره که برای منطقه ما یه مدرسه ای هست به نام Beaconsfield Primary School تو محله ی Beaconsfield. ما هم گفتیم هر جور شما صلاح می دونین همون کار رو بکنید. خلاصه اینکه چند وقت بعد از اون مدرسه باهامون تماس گرفتند و برای ثبت نام دخترم یه قرار گذاشتیم. روز قرار که رفتیم همون مسائل مطرح شد و مدارک داده شد. قرار شد سال دیگه بره اونجا ممکنه شش ماه بمونه ممکنه یه سال بعد برمیگرده همین مدرسه ای که الآن هست و بدون اینکه عقب بیوفته درسشو ادامه میده. جالبه که قراره خودشون صبح به صبح با اتوبوس بیان دنبالش و خودشونم عصرها برش گردونن. هزینه مدرسه اینجا برای دبستانها سالی 60 دلاره اونم بصورت داوطلبانه ولی خرید لوازم مدرسه و لباس فرم مدرسه بین 200 تا 300 دلار خرج داره.

برای اینترنت و تلفن خونه اکثر دوستان اینجا از naked DSL شرکت iinet استفاده می کنند
http://www.iinet.net.au/naked-dsl/plans.html?gclid=CJLqpanQkqwCFYsdpAodzzNOmA&psid=pscmpg_Brand_Brand-psadg_sitelinks-grpdiv_iires-tgty_psid
ولی با توجه به اینکه من از TPG توی همین فروم تعریف شنیده بودم و قیمتش هم ارزونتر بود این پلن رو گرفتم: http://www.tpg.com.au/products_services/adsl2plus_pricing.php?/pricing/homephone
این پلن اینترنت+ ADSL 2 نامحدود داره به اضافه تلفن ثابت برای منزل که اصطلاحاً بهش میگن Bundle کردن وقتی یه چیزیو با یه چیز دیگه با هم میگیرید!
قیمتش 60 دلار در ماهه که من یه قرارداد 6 ماهه بستم چون هم قرارداد خونمون 6 ماهه هست هم می خواستم تست کنم ببینم چطوریه سرویسشون. مودم هم از ایران آورده بودم که خودم Setup ش کردم. یه 10 روز هم طول کشید تا اینترنت و تلفنمون وصل شد. تا حالا که بد نبوده.

یه روز هم از صبح رفتیم سنترلینک ثبت نام کردیم تا از مزایایی که میشد استفاده کنیم. مثلاً چون ما دو تا بچه داریم از Family Assistance می تونیم استفاده کنیم. مبلغش بسته به درآمد و سن بچه ها متفاوت هست. من چون کار نداشتم پیشبینی حقوق رو برای سال مالی جاری 45000 دلار اعلام کردم که این یعنی تقریباً حداقل حقوق ممکن و حداکثر دریافتی ممکن! الآن هم دولت فخیمه هر دو هفته حدود 610 دلار به حسابمون واریز میکنه شامل:
330 دلار بابت Family Tax Benefit Part A و 140 دلار بابت Family Tax Benefit Part B و 140 دلار بابت Rent Assistance.
تو سنترلینک یه شماره ی job Seeker هم بهم اختصاص دادن که باهاش می تونم از خدمات مراکز کاریابی استفاده کنم و در دوره هایی آموزشی که Productivity Places Program (PPP) نام دارند بصورت رایگان استفاده کنم. http://www.deewr.gov.au/Skills/Programs/SkillTraining/ProductivityPlaces/Pages/Overview.aspx
یه وقت هم بهم داد که فلان ساعت فلان روز برو فلان جا ببین چیکار می تونند برات بکنند زودتر کار پیدا کنی:
http://www.cfi.net.au
اونجا که رفتم فرمهایی پر کردم ولی بهم گفتند تا دو سال بیکار نباشی و حقوق بیکاری از سنتر لینک نگیری نمی تونیم کار زیادی برات انجام بدیم ولی مثلاً میتونی هر وقت دلت خواست بیای اینجا از امکانات اینجا شامل تلفن و فکس و پرینتر و اینترنت و روزنامه و کپی و جزوه و خلاصه هرچی که میبینی مجانی استفاده کنی تا تو کار پیدا کردن کمکت کنه. بعد هم یه وقت دیگه داد که برم با یه نفر دیگه یکم گپ بزنم! یه پسورد هم بهم داد که با Job Seeker ID و اون پسورد می تونم تو این سایت برم و برای خودم رزومه درست کنم و دنبال کار بگردم و از اینجور کارا:
www.Jobsearch.gov.au
جلسه دوم که رفتم آقاهه کلی تحویل گرفت و گفت چون هنوز از سنترلینک مقرری بیکاری دریافت نکردی کار زیادی از دست ما بر نمیاد و از این حرفا بعد هم یه لیست از دوره های PPP داد دستمو و تشویقم کرد تو یکی از این دوره ها شرکت کنم.

تا سه ماه بعد از ورود می تونید با ترجمه ی رسمی گواهی نامه تون رانندگی کنید. دو سه هفته ی پیش به اتفاق خانم رفتیم برا ی گرفتن گواهی نامه.
مدارکی که باید ببرید پاسپورت، کارت مدیکر، قراداد اجاره خونه، اصل گواهی نامه ایرانتون، ترجمه رسمی گواهی نامه تون.
آزمون آیین نامه رو دادیم که بسیار راحت بود (میشه گفت تا حدودی خنده دار بود!!!) یه سری تست هست این جا http://www.transport.wa.gov.au/licensing/21388.asp که میتونید باهاشون تمرین کنید کلاً 30 تا سوال از همینا میاد که باید 24 تاشو درست جواب بدین، برای امتحان عملی هم وقت گرفتیم. من چون اصل گواهی نامه ام رو گم کرده بودم خانومه گفت باید همه مراحل رو از اول طی کنی! با اینکه من ترجمه رسمی گواهی نامه ام رو داشتم (با مهر NAATI) ولی گفت یا باید از اول Learner Permit بگیری و موقع رانندگی خانومت بشینه کنارت یا نامه ای از ایران بگیری که تائید کنه تو دارای گواهینامه ی معتبر ایران هستی. خلاصه ما هم از شانسمون قبل از اینکه بیایم رفته بودیم شهرک آزمایش سابقه ی گواهینامه هامون رو گرفته بودیم بهش ترجمه ی اونو نشون دادم گفت اصل این نامه رو داری؟ گفتم آره گفت برو بیار من هم اومدم خونه اصل نامه ی سابقه ی گواهی نامه ام رو بردم. خانومه گفت چون توی این نامه تاریخ انقضای گواهی نامه ات رو نزده ما فقط می تونیم این رو به عنوان سابقه ی رانندگی ات قبول کنیم و برات یه Learner Permit صادر کنیم بعد به محض اینکه تونستی امتحان شهر رو بگذرونی برات Full License صادر می کنیم و دیگه لازم نیست همه ی مراحل رو که تا دو سال هم میتونه طول بکشه طی کنی. ما هم که بعد از 17 سال رانندگی باید در حضور سرکار علیه رانندگی می کردیم گفتیم فقط زودتر وقت امتحان شهر رو برام بذار که از این خفت و خاری زودتر خلاص شیم! خانمه هم گفت زودترین وقت مال یه هفته دیگه است تو یه مرکز امتحان دیگه ما هم گفتیم اشکالی نداره همونو بده. البته منکه تو این مدت مثل سابق، خودم رانندگی می کردم بدون علامت L و بدون نشستن خانم در کنار دست! من می خواستم گواهینامه ی دنده ای بگیرم که اگر در آینده لازم شد بتونم با ماشین دنده ای هم رانندگی کنم ولی خانم می خواست با ماشین خودمون که اتوماتیک هست امتحان بده. به خاطر همین با یه آموزش رانندگی تماس گرفتم گفتم یه ساعت قبل از امتحان می خوام باهات تمرین کنم و بعدشم با ماشینت امتحان بدم. گفت از شانست اون ساعتم خالیه ولی هزینه اش میشه 150 دلار (50 دلار برای 50 دقیقه آموزش و 100 دلار هم برای امتحان) ما هم گفتیم باشه. خلاصه روز امتحان یه ساعت زودتر رفتم مرکز Welshpool خانمه هم اومد و با هم یه کمی تمرین کردیم و یه سری نکات رو گوشزد کرد. بعد هم یه آقاهه اومد نشست کنارمو گفت بزن بریم. یه 30 دقیقه ای رانندگی کرده بودم که رسیدم به یه تابلوی ایست. من هم ایست کامل کردم و چون ماشینی نمیومد بلافاصله راه افتادم. آقاهه هم گفت اون تابلوی ایست بودا منم گفتم می دونم و می دونم که باید توقف کامل کنم و فکر می کنم اینکار رو هم کردم ولی آقاهه گفت نه به اندازه کافی!!! خلاصه رفتیم مرکز و آقاهه یه روضه خوند که برای تابلوی ایست باید کاملاً توقف کنی و سه ثانیه صبر کنی بعد راه بیوفتی و تو آینه ها هم هر 10 ثانیه یه بار نگاه نکردی و نقاط کور رو موقع پیچیدن همه رو از روی شونه چک نکردی موقع دنده عوض کردن دستتو رو دنده نگه داشتی و ... خلاصه ردی داداش!!! منم که در حالت نیمه شک به سر می بردم رفتم دوباره برای 10 روز بعدش یه وقت دیگه گرفتم. وقتی تو امتحان شهر رد میشید زودتر از یه هفته نمیتونید دوباره امتحان بدید. امتحان خانم مرکز Willagee بود که نزدیک خونه بود و امتحان آئین نامه رو اونجا داده بودیم. روز امتحان خانم با هم رفتیم و خانم هم که 2 ساعت آموزش دیده بود و حرفه ای شده بود... همون بار اول قبول شد و این قضیه شد خبر اول روزنامه های ایران که بعله علی رد شد ولی خانمش دفعه اول قبول شد. خلاصه روز قبل از امتحان دوم رفتم یه ماشین دنده ای از همونجاییکه قبلاً ماشین کرایه کرده بودم کرایه کردم برای 24 ساعت که شد 70 دلار و یکم با ماشینه تمرین کردم سرو تهش بیاد دستم روز فرداش رفتم و ایندفعه یه خانم جوان بسیار خوش برخورد اومد و چون خیلی پسر خوبی بودم و اینا.... قبولم کرد. همونجا عکس میگیرن ازتون چاپ می کنند روی گواهینامه تون بنابراین برای روز امتحان حتماً ژیگول کنید برید. به نظر من ارزش داره یه دو سه ساعتی آموزش بگیرید چون داستان قبولی تو امتحان شهر کلاً با ایران فرق می کنه. اینجا باید به کسی که می شینه بغلتون نشون بدی که به قوانین اونا احترام میذاری و قواعد بازی رو بلدی. کاری به این ندارند که رانندگی بلدین یا نه. هزینه ها هم اینطوریه: هزینه امتحان آئین نامه حدود 17/5 دلار، هزینه امتحان عملی شهر حدود 73 دلار و هزینه صدور گواهی نامه ی 5 ساله 116 دلار. یه ساله هم می تونید بگیرید که خوب ارزونتره.

اینجا از سرویس پست خیلی استفاده می کنند. تقریباً تمام مدارک از جمله کارت مدیکر، گواهی نامه، نامه های Centerlink نامه های agent و خلاصه هرچی که فکر کنید از طریق پست به دستتون میرسه. برای هر کاری هم در بدو ورود ازتون آدرس می خوان بنابراین داشتن آدرس دوست و آشنایی در بدو ورود خیلی خیلی مهمه.

اما از این بگم که این جا همه چیز هست حتی قابلمه ی تفلون با جنس خوب و قیمت مناسب Tefal هم هست و..... اگر میخوایین چیزی بیارین تفاله گیر و آبکش پلاستیکی و قاشق چنگال (این جا هست شاید عالی نباشه) و چاقو چنگال میوه خوری و استکان و سینی چایی خوری و قوری کتری بیارین ( گرچه این جا برقیش هست ) و البته فرش ایرانی. خودتون و گرفتار نکنید حتی لباس هم اونقدر که میگن گرون نیست این جا همه راحت لباس می پوشن پس راحت باشید و هر چی دارین با خودتون بیارین نرید بخرید ، این جا خرید کردنش هم از توی حراجی ها کیف داره. شاید کت شلوار و کفش رسمی خوب ارزش داشته باشه از ایران بخرید بیارید.

خوراکی و انواع ادویه ( از ایران بهتر) هم این جا فراوونه ، بادوم هاش (از همه نوع) که عالیه اما پسته اگر دوست دارید بیارید . زعفرون هم خیلی گرونه بیارید بهتره. سبزی خشک هم برای قورمه سبزی اگر دوست دارید بیارید. میتونید شنبلیله خشک بیارید بقیه چیزا هست. البته میگن شنبلیله هم هست ما هنوز ندیدیم.

برنامه من این بود که سه ماه اول رو دنبال کار نگردم تا خوب جا بیوفتیم و در کنار خانواده باشم حالا از این هفته دارم شروع می کنم دنبال کار بگردم. ایشالا تجربه ی اون رو هم براتون میذارم.

دوستان من سعی کردم اکثر مطالب رو بگم ولی طبیعی که همه چیز رو نمیتونم بگم یا یادم نمی یاد. لطفاً هر سوالی دارید همینجا بنویسید تا من جواب بدم. خوشحال میشم.

از همسر محترمه هم ممنونم که زحمت نوشتن خیلی از این مطالب رو ایشون کشیدن.

ایشالا به زودی براتون عکس هم از پرث می ذارم.
مخلص همگی...
_________________
Lodged 175/Online/Accountant: 31-03-2009
Received Sponsorship from WA: 25-09-2009
CO Allocation, Requested form 80: 24-02-2010
Security check started: 19-03-2010
PCC requested: 06-10-2010
Visa Granted VE176: 06-10-2010
Arrival in Perth: 20-08-2011


اين مطلب آخرين بار توسط AliB در 20 آذر 1390 - 5:14 ، و در مجموع 4 بار ويرايش شده است.
بازگشت به بالاي صفحه
خواندن مشخصات فردي ارسال پيام شخصي
mehdi-2004



عضو شده در: 19 شهريور 1389
پست: 440

تشکر: 20
تشکر شده 18 دفعه در 17 پست


پستتاريخ: 1 آذر 1390 - 16:28    عنوان: پاسخگويي به اين تاپيک بهمراه نقل قول

دوست عزیز خیلی از لطفت ممنونم
خصوصا برای من که دارم میام پرت خیلی آموزنده بود Respect
_________________

Electronic engineer
بازگشت به بالاي صفحه
خواندن مشخصات فردي ارسال پيام شخصي
AliB



عضو شده در: 15 مرداد 1388
پست: 492

تشکر: 5
تشکر شده 94 دفعه در 54 پست


پستتاريخ: 1 آذر 1390 - 16:41    عنوان: پاسخگويي به اين تاپيک بهمراه نقل قول

mehdi-2004
مخلصیم همشهری! Flower
_________________
Lodged 175/Online/Accountant: 31-03-2009
Received Sponsorship from WA: 25-09-2009
CO Allocation, Requested form 80: 24-02-2010
Security check started: 19-03-2010
PCC requested: 06-10-2010
Visa Granted VE176: 06-10-2010
Arrival in Perth: 20-08-2011
بازگشت به بالاي صفحه
خواندن مشخصات فردي ارسال پيام شخصي
Electrical_engineer



عضو شده در: 15 آذر 1389
پست: 87

تشکر: 7
تشکر شده 21 دفعه در 14 پست


پستتاريخ: 1 آذر 1390 - 17:29    عنوان: پاسخگويي به اين تاپيک بهمراه نقل قول

AliB, بسیار عالی نوشته بودید. ممنون.
تجربیات منم مثل شما بوده. و می تونم بگم کارتونو رو به بهترین نحو انجام دادید.
فقط بیمه خصوصی یه نکته کنکوری داره که کسی به من نگفته بود. اگه بعد از یکسال از عضویت در مدیکر بگذره یه جریمه میخوری. اگه هم کار داشته باشی و درامد مجردی بیشتر از 80 هزار دلار (ناخالص) و متاهل 160 هزار بیشتر باشه عملا همون پول بیمه خصوصی رو مجبوری بعنوان جریمه 1% اضافه مالیات بر درامد تقدیم دولت فخیمه استرالیا کنی. پس بموقع برای بیمه خصوصی باید اقدام کرد.
بازگشت به بالاي صفحه
خواندن مشخصات فردي ارسال پيام شخصي
AliB



عضو شده در: 15 مرداد 1388
پست: 492

تشکر: 5
تشکر شده 94 دفعه در 54 پست


پستتاريخ: 1 آذر 1390 - 17:40    عنوان: پاسخگويي به اين تاپيک بهمراه نقل قول

Electrical_engineer عزیز

ممنون از راهنماییت، ما چون هنوز سراغ بیمه ی خصوصی نرفته بودیم تجربه ای هم نداشتیم.
مرسی که راهنمایی کردی Flower
_________________
Lodged 175/Online/Accountant: 31-03-2009
Received Sponsorship from WA: 25-09-2009
CO Allocation, Requested form 80: 24-02-2010
Security check started: 19-03-2010
PCC requested: 06-10-2010
Visa Granted VE176: 06-10-2010
Arrival in Perth: 20-08-2011
بازگشت به بالاي صفحه
خواندن مشخصات فردي ارسال پيام شخصي
AliB



عضو شده در: 15 مرداد 1388
پست: 492

تشکر: 5
تشکر شده 94 دفعه در 54 پست


پستتاريخ: 1 آذر 1390 - 18:03    عنوان: پاسخگويي به اين تاپيک بهمراه نقل قول

حالا چندتا عکس که خودمون گرفتیم، فعلاً اینا رو داشته باشید علی الحساب تا بعدیاشم بذارم براتون!

ARALUEN Park

http://maps.google.com.au/maps?q=WA+ARALUEN+Park&hl=en&sll=-25.335448,135.745076&sspn=48.478083,107.138672&vpsrc=0&hq=WA+ARALUEN+Park&t=m&z=15




























_________________
Lodged 175/Online/Accountant: 31-03-2009
Received Sponsorship from WA: 25-09-2009
CO Allocation, Requested form 80: 24-02-2010
Security check started: 19-03-2010
PCC requested: 06-10-2010
Visa Granted VE176: 06-10-2010
Arrival in Perth: 20-08-2011
بازگشت به بالاي صفحه
خواندن مشخصات فردي ارسال پيام شخصي
mani518



عضو شده در: 28 آبان 1388
پست: 400

تشکر: 77
تشکر شده 31 دفعه در 25 پست


پستتاريخ: 1 آذر 1390 - 18:06    عنوان: پاسخگويي به اين تاپيک بهمراه نقل قول

علی جان دست مریزاد خیلی کامل و عالی نوشتی ممنون Flower Flower Flower
Clapping Clapping Clapping
_________________
ساکن پرت

اهل کام و ناز را در کوی رندی راه نیست رهروی باید جهان سوزی نه خامی بی‌غمی
بازگشت به بالاي صفحه
خواندن مشخصات فردي ارسال پيام شخصي ارسال email
ararat



عضو شده در: 5 مرداد 1388
پست: 251

تشکر: 41
تشکر شده 29 دفعه در 27 پست


پستتاريخ: 1 آذر 1390 - 18:42    عنوان: پاسخگويي به اين تاپيک بهمراه نقل قول

AliB,

خيلي ممنون از راهنماييهات، با اينکه هنوز نيومدم ولي خيلي استفاده کردم. Flower Flower
بازگشت به بالاي صفحه
خواندن مشخصات فردي ارسال پيام شخصي
seppanta



عضو شده در: 24 شهريور 1390
پست: 13

تشکر: 0
تشکر شده 3 دفعه در 2 پست


پستتاريخ: 1 آذر 1390 - 21:48    عنوان: پاسخگويي به اين تاپيک بهمراه نقل قول

علی جان
باید تحسینت کرد برای این همه ذوق و تلاش در کمک به دیگران.
_________________
نوع ويزا: 475 اسپانسرشیب منطقه‌ای
رشته : مهندسي کشاورزی - علوم خاک
تاريخ لاج : 6 جولای 2010
ويزا گرنت: 13 سپتامبر 2011
تاریخ ورود: 8 فوریه 2012
ساکن: منجورا
بازگشت به بالاي صفحه
خواندن مشخصات فردي ارسال پيام شخصي
Fahim



عضو شده در: 16 خرداد 1390
پست: 75

تشکر: 1
تشکر شده 5 دفعه در 5 پست


پستتاريخ: 1 آذر 1390 - 22:48    عنوان: پاسخگويي به اين تاپيک بهمراه نقل قول

بسيار سپاسگزارم از اين همه وقت و حوصله که براي اين پست گذاشتين، فوق العاده مفيده.
_________________
Mechanical Eng.-176

بازگشت به بالاي صفحه
خواندن مشخصات فردي ارسال پيام شخصي
Roby



عضو شده در: 9 فروردين 1390
پست: 400

تشکر: 19
تشکر شده 37 دفعه در 34 پست


پستتاريخ: 1 آذر 1390 - 23:54    عنوان: پاسخگويي به اين تاپيک بهمراه نقل قول

AliB, عزيز دستت درد نكنه بابت اين همه وقتي كه گذاشتي و با حوصله از تمام چيزا برامون گفتي. اميدوارم با همين روحيه ادامه بدي و ما رو بي نصيب نذارين. عكسها هم بسيار قشنگ بودن. منتظر تجربيات قشنگ و با ارزش شما تو كارهاي ديگه مثل كاريابي و .... هم هستيم. موفق باشي دوست عزيز.

ممنون......
_________________
رشته: .Industrial Eng
تاريخ لاج: July 6th, 2010
كيس آفيسر: June 3rd, 2011
درخواست مديكال : May 15th, 2012
مديكال فاينالايز: May 30th, 2012
ويزا گرنت: July 5th, 2012

تاریخ ورود: January 21st, 2013 < فعلاً سیدنی
بازگشت به بالاي صفحه
خواندن مشخصات فردي ارسال پيام شخصي
mousavi



عضو شده در: 16 شهريور 1390
پست: 222

تشکر: 14
تشکر شده 11 دفعه در 11 پست


پستتاريخ: 2 آذر 1390 - 7:56    عنوان: پاسخگويي به اين تاپيک بهمراه نقل قول

AliB,

ممنون علی جان.بسیار هم مفید!
_________________
Positive assessment by EA:14/10/2011
lodge:06/12/2011-475 WA
case officer allocation: 18/01/2012
Pcc & Medical requested:02/03/2012
Visa granted:14/03/2012
بازگشت به بالاي صفحه
خواندن مشخصات فردي ارسال پيام شخصي نام شناسايي در AIM شناسه عضويت در Yahoo Messenger
amin mirzaei



عضو شده در: 6 دي 1389
پست: 722

تشکر: 0
تشکر شده 98 دفعه در 63 پست


پستتاريخ: 2 آذر 1390 - 8:39    عنوان: پاسخگويي به اين تاپيک بهمراه نقل قول

AliB عزيز واقعا مطالب خوب و عالي نوشتي. مطمپن باش اين تاپيك چون به صورت يكجا فرآيند شروع زندگي در استراليا رو مطرح كرده خيلي خيلي مفيدتر و قابل دسترس تره براي ما. واقعا از صميم قلب براي شما آرزوي موفقيت و زندگي بسيار شاد مي كنم . باز هم ازتون متشكرم. Flower Flower Flower
_________________
civil.Eng.
Lodge:175 paper, 20 december. 2010
CO: 23 sep 2011,JAMIE STEER
MED & PCC request: 21 august 2012
Visa grant day: 15 sep 2012
به اميد ويزاي همه منتظران
بازگشت به بالاي صفحه
خواندن مشخصات فردي ارسال پيام شخصي ارسال email شناسه عضويت در Yahoo Messenger
شيلا - ف



عضو شده در: 5 ارديبهشت 1389
پست: 414

تشکر: 4
تشکر شده 6 دفعه در 6 پست


پستتاريخ: 2 آذر 1390 - 9:03    عنوان: پاسخگويي به اين تاپيک بهمراه نقل قول

علي عزيز و همسر گرامي
خييييلي ممنون از وقتي كه گذاشتيد و با دقت همه چيز را توضيح داديد Flower
بازگشت به بالاي صفحه
خواندن مشخصات فردي ارسال پيام شخصي
AliB



عضو شده در: 15 مرداد 1388
پست: 492

تشکر: 5
تشکر شده 94 دفعه در 54 پست


پستتاريخ: 2 آذر 1390 - 11:51    عنوان: پاسخگويي به اين تاپيک بهمراه نقل قول

اول مخلص همه ی دوستان هستیم
دوم اگه سوالی دارید بپرسید
سوم یه سری عکس دیگه برای دوستان:

Bibra Lake

http://maps.google.com.au/maps?q=Bibra+Lake,+Western+Australia&hl=en&sll=-32.118129,116.101967&sspn=0.022717,0.052314&vpsrc=0&hnear=Bibra+Lake+Western+Australia&t=m&z=14






_________________
Lodged 175/Online/Accountant: 31-03-2009
Received Sponsorship from WA: 25-09-2009
CO Allocation, Requested form 80: 24-02-2010
Security check started: 19-03-2010
PCC requested: 06-10-2010
Visa Granted VE176: 06-10-2010
Arrival in Perth: 20-08-2011
بازگشت به بالاي صفحه
خواندن مشخصات فردي ارسال پيام شخصي
نمايش پستها:   
ارسال تاپيک جديد   پاسخ دادن به اين تاپيک

   فهرست www.MigrantHelp.com -> اسكان و سكونت

تمام زمانها بر حسب GMT + 3.5 Hours مي‌باشند
رفتن به صفحه 1, 2, 3 ... 37, 38, 39  بعدي
صفحه 1 از 39

پرش به:  
شما نمي توانيد در اين بخش تاپيک جديد پست كنيد
شما نمي توانيد در اين بخش به تاپيکها پاسخ دهيد
شما نمي توانيد تاپيک هاي خودتان را در اين بخش ويرايش كنيد
شما نمي توانيد تاپيک هاي خودتان را در اين بخش حذف كنيد
شما نمي توانيد در اين بخش راي دهيد

 


 



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group